Volkswagen Passat B6 Rotiform

PROJEKT TYGODNIA PLN
Rok produkcji Rok produkcji 2012
Moc Moc 150 KM
Przebieg Przebieg PROJEKT TYGODNIA km
Rodzaj paliwa Rodzaj paliwa Diesel
Skrzynia biegów Skrzynia biegów Manualna
Typ nadwozia Typ nadwozia Kombi

Volkswagen Passat B6 Rotiform

Od właściciela: Volkswagen Passat B6 Rotiform. Prace nad autem, a raczej wizja “projektu” rozpoczęła się mniej więcej w 2012 roku. Podjąłem rękawice i postanowiłem stworzyć nietuzinkową wersję “B-szóstki”. Jako, że moja wersja Passata była tak zwanym “golasem” zmieniło się w nim dosłownie wszystko.

Na pierwszy ogień wjechały felgi Rotiform BLQ 19′ 9.5. To amerykańska legenda Stance. Oryginalne kute felgi z bardzo awangardowym wzornictwem pomalowane według mojego pomysłu na “candy red” . Opony: obecnie DUNLOP SPORT MAXX 225x35x19, w sezonie 2018 czekają opony HANKOOK EVO 215x35x19. Dużą innowacją, która przyciąga wzrok to bez wątpienia zestaw przednich zacisków 6-tłoczkowych od Porsche Cayenne. Pomalowane na kolor “neon green”. Przerobione indywidualnie pod ten konkretny pojazd. Modyfikacja zwrotnic. Jest to drugi taki zestaw w Europie zamontowany w Passacie. Tarcze pochodzą od Mercedesa ML 350mm. Zawieszenie gwintowane z 30 stopniową regulacją twardości od firmy DGR PERFOMANE. Montowane razem z zaciskami w “garage custom” w Łowiczu.

Nadwozie

Przejdźmy teraz do nadwozia. Zostały założone oryginalne (ABS) progi, spojler na klapę, dokładka przednia, tylna od wersji rline. Lampy przednie to nowy komplet HELLA BLACK EDITION, tylne natomiast zostały przerobione na wersję ala nissan “skyline” plus folia przyciemniająca. Dużym rarytasem jest oryginalny grill USA (gładki). Wisienką na torcie jeśli chodzi o przód jest spliter od firmy MAXTON DESIGN. Lakier zabezpieczony powłoką ceramiczną 9H przez firme PRODETAILING AUTO SPA w Płocku. We współpracy z firmą POPERZY w Pniewach, podjęliśmy decyzje aby okleić zewnętrzne elementy chromowane i relingi na czarny połysk.

Wnętrze

Wejdźmy teraz do wnętrza. Kierownica 12-przyciskowa i zegary pochodzą od Passata CC 2012r. (przerobione moduły, taśmy, bordnetz). Radio zmienione z serii na Sharp z DVD, Navi, USB. Fotele, kanapa tylna, boczki drzwi i tunel środkowy wymieniony na skóra/alkantara. Dużą zmianą jest niewystępująca w Passacie b6 podsufitka i słupki boczne obszyte czarną alkantarą co dodaje dużej zadziorności i elegancji. Listwy ozdobne i dekory wewnętrzne oklejone w czarne aluminium szczotkowane. Zamontowany zestaw nakładek na pedały od rline. Nagłośnienie: przednie głośniki CROUNCH tył to RAINBOW. Dodatkowo dwa wzmacnicze CROUNCH 2600 GRAVITY plus sobwoofer. Nagroda TOP 10 na imprezie SEASIDE PUCK 2017r. Przyjęty do grupy “RACEISM” w 2015r. Uczestnik zlotu WORTHERSEE w AUSTRII. Plany na przyszłość: w 2018 roku zawieszenie AIR RIDE (priorytet) 2019 rok ostatnia część układanki, czyli nowy silnik R32/R36, na daną chwilę jedynie zwiększone wtryski, zwiększona moc do 150KM i wysoki moment obrotowy.

ZOBACZ: POPRZEDNI PROJEKT TYGODNIA