Skoda Kodiaq RS – będzie ostro!

 

Skoda Kodiaq RS jest tematem wielu portali w ostatnich dniach. Szkice, dane techniczne i wyposażenie to informacje, które czeski producent już przynajmniej częściowo opublikował, aczkolwiek oficjalna premiera nastąpi podczas październikowego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. Do tego czasu zapewne ukażą się jeszcze kolejne niespodzianki, natomiast już teraz można powiedzieć, że nowa Skoda Kodiaq RS zapowiada się naprawdę imponująco.

 

Co pod maską piszczy…

 
Klasyczny SUV w delikatnie usportowionej wersji – tak można by myśleć słysząc dopisek RS u czeskiego producenta. Tutaj jednak przeciwnicy Skody mogą doznać sporego zdziwienia. Sercem wersji RS ma być bowiem wysokoprężny, czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI o mocy aż 239 KM. Tak spora jednostka będzie generować moment obrotowy na poziomie aż 500 Nm. Warto zaznaczyć, że będzie to najmocniejszy w historii marki silnik diesla, jaki był seryjnie montowany. Nie znamy jeszcze oficjalnych danych dotyczących przyspieszenia, natomiast możemy spodziewać się, że będą one porównywalne (choć może nieco słabsze) do wersji wysokoprężnej w Porsche Macan.
 

 

Interesujące nowości

 
Nikogo nie zdziwi fakt, że czeski SUV będzie wyposażony w napęd 4×4, natomiast zastosowanie systemu Dynamic Sound Boost, odpowiedzialnego za polepszenie dźwięku silnika oraz adaptacyjne zawieszenie DCC staje się już dość interesującym faktem. Na liście standardowego wyposażenia nie zabraknie również pełnego oświetlenia LED oraz zupełnie nowego logo VRS. Charakterystyczny jest także odblask rozciągający się przez całą szerokość tylnego zderzaka oraz końcówki wydechu umieszczone po obydwu stronach. Wzór 20-calowych felg, jakie będą montowane w Skodzie Kodiaq RS również budzi zainteresowanie, choć przypomina nieco jeden z modeli felg z fabryki Alfy Romeo.
 

Sportowy SUV z charakterem – detale

 
Nowoczesna stylistyka oraz detale w błyszczącej czerni stanowią rewelacyjny dodatek. Na wizualizacjach widoczny jest lakier Race Blue, który przypomina nieco ten występujący w wersjach Opel OPC, aczkolwiek można je wyróżnić. Dodatkiem, jaki można uznać za kolejny w liście dodających sportowego charakteru są także czerwone zaciski tarcz hamulcowych.
 


 

Podsumowanie

 
Skoda śmiało wkracza na rynek i prezentując taki model, przynajmniej moim zdaniem idzie w dobrą stronę. Nie jestem fanem tej marki, aczkolwiek Kodiaq RS naprawdę mnie zainteresował. Jestem także ciekaw czy w wersji RS zostanie zmienione wnętrze, względem standardu… być może jakieś fotele kubełkowe lub usportowiona kierownica ? Tego dowiemy się przy okazji najbliższego salonu samochodowego w Paryżu.
 
Adrian Mikołajczyk